به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، از خبرنگاران شهرستان نوپای بویین میاندشت تقدیر شد. 

در این همایش که درروز دوشنبه مورخه 20/5/93  به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلام

ی و فرمانداری بویین میاندشت برگزار گردید ، ازبرخی از خبرنگاران  و وبلاگ نویسان سطح شهرستان قدردانی گردید .

در ابتدای این همایش که با حضور آقایان هادی ، فرماندار بویین میاندشت ، کیخایی ،ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،بابایی ، مسئول واحد خبری شهرستان بویین میاندشت ، مرشدی پور ، دهخدایی  و با حضور خبرنگاران سطح شهرستان برگزار گردید 

در آغاز آقای امیر هادی فرماندار پس از تبریک روز خبرنگار گفت  : خبرنگاری یک شغل مقدس می باشد و  دلایل  آن را نیز صداقت یک خبرنگار  در بیان اخبار و همچنین درآمد کم این شغل دانست .

وی با اشاره به نیاز روز افزون  نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان به خبرنگار  از نمود های  عینی آن را جنایات اتفاق افتاده در غزه برشمرد  و گفت :در صورتی که تشکل های خبری اسلامی ایجاد نشده بود  امروز واقعیات کشته شدن بیش از دو هزار نفر  و همچنین زخمی شدن بیش از ده هزار نفر از مردم و کودکان بی دفاع غزه توسط رژیم اشغالگر قدس ظهور و نمود پیدا نمی کرد .

مهندس هادی افزود  : اکنون که  نطام مقدس جمهوری اسلامی ایران  به یک قدرت بی بدیل تبدیل شده است وظایف بسیاری بر عهده خبرنگاران است . وی با اشاره به این وظایف گفت : تشریح خدمات نظام در طی 35 سال گذشته  و همچنین اقداماتی که جهت رفع محرومیت های انجام شده از رسالت های خبرنگاران است .

وی با اشاره به جنگ فرهنگی گفت : جنگ فرهنگی جنگی است برای از بین بردن همه حساسیت های مردم نسبت به کیان اسلامی   که در این مورد  خبرنگاران میتوانند بسیار موثر بوده و موجب پیروزی ما در این جنگ گردند .

هادی  در ادامه بیان کرد : آینده  شهرستان بویین میاندشت  در دهه اخیر آینده چشم گیری است. وی توجه ،تعهد  و همیت مردم بویین میاندشت  را موجب بهبود روند رشد شهرستان دانست و افزود :در سال های آینده مسلمنا نرخ رشد شهرستان شاخص خواهد بود .

مهنس هادی گفت :ارتقا یک بخش به شهرستان  و همچنین استقرار ادارات از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

وی به استقرار 85% ادارات در شهرستان اشاره کرد و گفت مسلما مردم فهیم شهرستان قدردان این خدمات نظام هستند .

او از خبرنگاران خواست توقعات عمومی را  از سطح توانمندی منطقه افزایش ندهند و  نگذارند مشکلات اداری به میان جامعه آورده شود که این موجب یاس و ناامیدی خواهد شد .

وی در ادامه اشاره کرد 27 دستگاه اداری در شهرستان استقرار یافته و 4 دستگاه دیگر در هفته آینده مستقر خواهند  شد .  مهندس هادی با اشاره  به فعالیت خوب دفتر خبری  گفت: از زمانی که  نام شهر بویین میاندشت  به عنوان  خنک ترین شهرستان استان در صدا و  سیما اعلام می گردد میزان مسافران  و گردشگران افزایش یافته که خود این نیز نیازمند برنامه ریزی و افزایش امکانات شهرستان برای حفظ رضایت مسافران است .

فرماندار بویین میاندشت در ادامه افزود : ما در شهرستان نیازمند یک ماهنامه مستقل می باشیم . وی همچنین گفت : ما در شهرستان بویین میاندشت  یک  سایت خبری فعال با آمار بازدید بالا با نام «بویین میاندشت آنلاین»  داریم  که اما  متاسفانه در چند وقت اخیر از پوشش خبری خوبی برخوردار نیست .

وی با اشاره به عدم پوشش خبری   ، شروع و پایان یافتن عملیات گاز رسانی به 3 روستا  ،شروع عملیات برق رسانی به 2 روستا انجام  12 کیلومتر از محور مواصلاتی بویین میاندشت - الیگودرز با قوت تمام ، عملیات رفع نقاط کور تلفن همراه با نصب 5 دکل  ، عدم مصاحبه با ریاست ادارات مستقل شده و همچنین عدم وپوشش کامل خبری عملیات جستجو در سد افوس  و حضور 4 اکیپ امدادی از  چهار شهرستان و برگزاری جلسه مدیریت بحران در شهرداری افوس  تلاش بیشتر خبرنگاران را خواست .

در ادامه آقای حسن کیخایی ، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین میاندشت با گرامی داشت  سالروز شهدات  شهید صارمی و  تبریک روز خبرنگار  گفت: بدون شک یکی از عوامل پیشرفت  و توسعه فرهنگی خبرنگاران اند . 

وی از خبرنگاران خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع موجب تحرک و پویایی جامعه باشند .

وی در ادامه  گفت : تاکنون 3 خبرنگار برای خبرگزاری ایمنا ، ایرنا و  فارس از بویین میاندشت معرفی شده که باحضور این افراد  در مرکز این خبرگزاری ها فعالیت آنان آغاز شده است و تا کنون چند خبر را نیز درج کرده اند .

کیخایی همچنین افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک فعالیت خبرنگاران را سامان داده  و با آنان همکاری لازم را خواهد داشت .

در ادامه این جلسه خبرنگاران نظرات و مشکلات خود را بیان کرده و  از فرماندار و  ریاست فرهنگ و ارشاد پاسخ سوالات را شنیدند .

در این جلسه  با رایزنی های فرماندار با مدیر مسئول نمایندگی روزنامه نسل فردا  در فریدن مقرر گردید  با همکاری فرمانداری و  اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین  خبرنگاران  سطح شهرستان ، ماهنامه ای بصورت مستقل برای این شهرستان تهیه و توزیع گردد .

در پایان این همایش لوح های یادبودی به همراه کتاب ارزشمند قرآن به خبرنگاران اهدا گردید.